28 December 2008

Muamma


İş yerimde tek aksanlı İngilizce konuşan benim, hele bir de benim gibi üst damak alt damak hizasında değilse, şu lanet sesi çıkarmanız zor olabiliyor, hani The kelimesinin ilk iki harfindeki ses. O dil iki diş hizasına gelmeli, ön iki dişiniz ve dolayısıyla diğer yan ekip tüm gruptan bağımsız çıkıntılık yaptıysa, yani kısaca dişlekseniz, zor bu iş. Th sesi öyle kolay olmuyor, diliniz meydana çıkıyor, dolayısıyla fıskiye işlevine konu olabiliyorsunuz, mazallah.
İşte ben de hem aksanlı, hem de nere aksanı olduğu bile belli olmayan bir tip olunca, bazı iş arkadaşlarım kafalarında beni nereye oturtacaklarını bilemediler. Şöylesi diyaloglar yaşadım mesela.

Ben Türkçe yazayım direk, çeviriyle uğraşmayalım.


-Nerelisin Sanem, sakıncası yoksa?

- Cevap klasik malum. Türkiye'de iken bu soruya Şebinkarahisar demişliğim var, öylesine anlamsız. Aslen Ankara doğumlu olup, Muğla iline bağlı büyümeyim. Babam anam farklı memleketlerden, Aydın'da hiç yaşamadım, hayır baba memleketini soranlar direk oralı olduğumu nerden çıkarırlar anlamam. Ege'liyim der geçerim. Neyse, cevaptan sonra aldığım tepki;

- Aaa ben seni Mısır'lı sanıyordum.

- Olabilir dedim, andırıyor olabilirim cidden.


Bir başkası:

- Sanem, nerelisin?

- Aynı cevap.

- Niye bilmem ben seni Kolombiya'lı sanmıştım.

- Karşılıklı gülüşmeler, içimden hatırlamaya çalıştığım herhangi bir Kolombiya'lı, kesin rejime girme kararı ve bu kararın konuyla alakasının irdelenmesi.


Bu biraz daha mantıklı olanı:

- Sanem, bu aksan nereye ait?

- Bizim yöreye.

- Ben de tahmin etmiştim, hatta Yunan'lı mısın diyecektim.

- Dedem Selanik'ten gelmiş, sayılır mı?


En cavcavlısı da şu;

Ayrıca yazar da olan bir eczacı arkadaş gayet kendinden emin,

- Sanem, Rus'sun değil mi sen, bu mevsim oldu daha kar görmedik burda bak.

- haha yok değilim ama orası soğuktur evet. Türk'üm ben.

- O zaman sen benim tanıdığım ilk Türk'sün. Ve sanırım ben mağarada yaşıyorum.

- ehihi yok ne mağarası, belki Rus akrabam vardır benim bilmedigim, belki doğrusunuzdur. Demedim tabii, ama öyle mahcup oldu ki keşke deseydim dedim sonradan.


Yukardaki fotodaki de Cincan, güneş banyosu için dışarı çıkardığımda kafasını toprağa gömmeye çalışır hali. Kerata.


27 comments:

ycurl said...

Benim Ingilizcemi duyduktan sonra bugune kadar hangi ulkeden oldugum konusunda fikir yurutenlerin cevaplari: Rusya, Romanya, Sirbistan, Israil, Macaristan, Hirvatistan, Dogu Avrupa ulkelerinden birisi olabilir :)

Punto said...

Aksan konusunu bilmiyorum ama tip olarak her millete, özellikle İspanyollara çok benzetiliyoruz. Bir Türk tipi yaratamadık. Sebebi çok basit. Ülkemizde çok fazla etnik köken var. Onun için Atatürk'ün söylediği "Ne Mutlu Türküm Diyene" prensibine sıkı sıkıya sarılmalıyız.

Deniz said...

Buradan senin akıllı ve yetenekli olduğun kadar güzel de olduğunu çıkarıyoruz :D Cincan'ı görünce aklıma "Ey Özgürlük" şarkısı geldi :) Onu söylüyor gibime geldi daha dogrusu.

NAZLICA said...

Hiç kimsenin aklına Türk olduğun gelmediği herhalde onların Türkiye ve Türk diye bir ülke ve millet olduğunu bilmemelerinden kaynaklanıyordur canım. Gerçekten mağrada yaşadıklarının resmidir. Sana kocaman güzel, sağlıklı ve mutlu bir yıl diliyorum Sanemciğim.

Admin said...

Sevgili Sanem
Yeni yilini en icten dileklerimle kutlar yeni yilda sana ve ailene saglik, huzur ve mutluluk dilerim.
Sevgiler

reality said...

Ailece yeni yılınızı en içten dileklerimle kutlar,
esenlikler ve başarılar dilerim.
Sunny

teyzenteyfik said...

Mutlu Yillar Sanem!
:)

BALDAN TATLI said...

2009 mutlu ve umut dolu bir yıl olsun sizler için....

hayatadair said...

Cincanin akrabalarindan bizde de vardi,ancak almanyaya gelemeyecek kadar büyüdüklerinden komsumuza gittiler,bir tanesi simdi 18 cm oldu,arada kiyma da verirsen protein de alirlar,mutlu yillar...

Ebruli said...

Misirli, Kolombiyali, Yunanli ve Rus olma duygusu; hepsini birden yasamissin. Daha dogrusu sana yasatmislar. Su insanoglu gercekten de bir alem ya...

YILDIZNAF said...

Beni de Rus zannederlerdi. Komik oluyor hakikaten bu muhabbetler. Ama bizim pek tanimadigimiz Guney Amerikalilar veya Asyalilar onlari karistirinca da ayni bizim saskinligimiz gibi sasiriyor. Gerci ayrilirken ben kim Filipinli, kim Ekvatorlu anlayabilmistim sonunda.

Bu arada duvardan bloga calismasina bayildim. Ellerine saglik...

NuR said...

Aksanlı konuşmalarda bu tür sorular sorulur haliyle. Arkadaşımın çekik gözlü, Çin malı satıcısına, ne güzel türkçe konuşuyorsun, sen Çinli misin demesini unutamam:)) Adam yok ben Endonezya dan geldim demişti.
Akıllı CinCan kafayı güneşten korumuş:))
Sevgiyle kal

GELİNCİK MUTFAK said...

sana oralarda güzel,iyi bir hayat diliyorum canım...ara sıra benide tıkla canım...sevgiyle kal...

Mine said...

Sanem'ciğim yeni yazılarını bekliyorum. Bu arada bir ödülün var canım.

http://drmine.blogspot.com/2009/02/i-love-your-blog.html

Asortik Krep said...

Ben Yunanlı cevabını tuttum :)

Nedense burada bana da çok soruyorlar nerelisin diye..Uyuz ve gıcık mı duruyorum bilmiyorum ama en fazla sorulan soru bu bana :))

MorKoyun said...

Sanemcan, mail de attim nerdesin?

teyzenteyfik said...

Sanem? Neredesin? Neden kayboldun?

global yurtdışı eğitim said...

cok kotu bir durum ya:)

global yurtdışı eğitim said...

cok kotu bir durum ya:)

global yurtdışı eğitim said...

cok kotu bir durum ya:)

Berceste said...

Sen de muamma oldun gittin bacim yahu!

Pınarın Kulubesi said...

nerelerdesinnnnn
maile de cevap gelmedi...
ne olur bir ses ver...

Pınarın Kulubesi said...

canım ya mailin ulaşmadı bana
hangi adresime göndermiştin
gmail adresime göndermen mümkün mü?
hotmaili kontrol etmiyorum hiç
oraya mı gitti acaba?

Asortik Krep said...

Sanem bir ses verirmisin.Seni merak ediyorum hala..

balböcükleri said...

kendiyle dalga geçen insan kendiyle barışık insandır.sen bunu başardığına göre barışıksın.bende kendimle çok alay ederim ama bunu alay konusu olarak başkasına ettirmem edende zaten beni çekemeyendir.oooof nededim ben be.boş ver ben deliyim accık:)

evcilik said...

selam diyorum ama sanırım bu yıl hiç uğramamışsın bloguna.bende kendim gibi T.C vatandaşı bir crosssticher buldum diye seviniyordum..herneyse. modeller çok güzel takipteyim.sevgiler
evcilik..

B5 said...

Rus? O kadar cok Rus var ki acaba hangilerini dusundu? :)) Beyaz Ruslari mi? Eczaci arkadasina epey guldum. Muhabbet tarzinda devam ediyor bir de :)))

Valla bu kitada da hayal gucu cok fazla degil. Alakasiz olarak %75 Brezilya (sanki Brezilyali insan tipi varmis gibi, ozellikle o ulkeyi biliyormus gibiler), %25 diger herhangi bir diger latin ulkesine benzetiliyorum. Istanbulluyum cevabi guzel yakisiyor :)